جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه نهاد؛

تقویت حوزه قانونگذاری در حوزه کتاب از وظایف نمایندگان محسوب می‌شود

بازدید فاطمه قاسم پور نماینده مجلس شورای اسلامی از غرفه نهاد در نمایشگاه کتاب

فاطمه قاسم پور در خصوص میزان حمایت مجلس از ترویج کتابخوانی و کمک به بهبود معیشت کتابداران، پس از تصویب طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: تقویت حوزه قانونگذاری در این عرصه از وظایف نمایندگان محسوب می شود و پیگیری آن در اولویت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی جمعه 22 اردیبهشت از غرفه نهاد در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان حمایت مجلس از ترویج کتابخوانی و کمک به بهبود معیشت کتابداران، پس از تصویب طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: یکی از خلأهای قانونی در این عرصه، که از جنس اجرایی است، نسبت نهاد کتابخانه‌ها با شهرداری‌ها است که بخشی از بودجه نهاد باید از درآمد شهرداری‌ها تأمین شود. به یاد دارم زمانی که جناب آقای مختارپور هم مسئولیت را بر عهده داشتند، گفتگو داشتیم و تأمین بودجه، همواره بحثی جدی بوده که باید در سازوکاری اجرایی به طور جدی دنبال شود؛ چراکه مسئله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ترویج فرهنگ کتابخوانی، ایجاد کتابخانه در اقصی نقاط کشور، تسهیل دسترسی به کتاب برای عموم مردم از مسائل مهمی است که نهاد دنبال می‌کند و لازم است در این زمینه حمایت ویژه‌ای صورت گیرد. لذا تقویت حوزه قانونگذاری در این عرصه از وظایف نمایندگان مجلس محسوب می‌شود و پیگیری آن در اولویت است؛ طرح تصویب شده در کمیسیون فرهنگی پس از طرح در صحن علنی، برای به نتیجه رسیدن نیاز به اراده جدی دارد.

تقویت حوزه قانونگذاری در حوزه کتاب از وظایف نمایندگان محسوب می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص امکان استفاده از اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی برای تقویت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، گفت: کتاب، و البته کتابی که حاوی مطالب ارزنده و هویت‌بخش باشد، در سطحی کلان‌تر از حوزه آسیب‌های اجتماعی، یعنی در حل مسائل اجتماعی کشور و تحولاتی که در جامعه، سبک زندگی و انگاره‌های ذهنی حوزه کودک و نوجوان رخ داده، نقش اساسی دارد و حمایت از این امر به حل مسائل کمک می‌کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 5 =